Sprawy z urzędu
- Dział do spraw z urzędu wyznacza tylko pełnomocników do spraw cywilnych, a pełnomocników do spraw karnych wyznacza Sąd.”
- Pełnomocnik z urzędu ustanawiany jest na podstawie postanowienia Sądu.
- Sąd zawiadamia, który adwokat został przyznany stronie.
- Strona może wskazać danego adwokata przysyłając do nas wniosek. [Wzór wniosku]
- Wnioski o zmianę pełnomocnika z urzędu należy kierować do Sądu, przed którym toczy się sprawa (art. 118 § 3 k.p.c. w brzmieniu ustalonym wskazaną wyżej ustawą nowelizującą. ustawy z dnia 17 grudnia 2009 roku (Dz. U. z 2010 r. Nr 7 poz. 45) tryb i sposób zmiany pełnomocnika z urzędu).
- Jeśli zachodzi konflikt interesów w sprawie, adwokat winien zwrócić się do Sądu orzekającego.
KURATELE
- Kurator jest wskazywany na pismo Sądu.
- Adwokat bądź aplikant wybierany jest z aktualnej listy w zależności od sprawy.
KONTAKT
Małgorzata Wenner
Augustyna Sekuła
kom: +48 664 152 661
e-mail: sprawyzurzedu@adwokatura.krakow.pl
ul. Batorego 17, 31-135 Kraków